Baza aktów prawnych Unii Europejskiej  Cytaty odnotowujące konkretne użycie tłumaczeń słów angielsko-polskich i polsko-angielskich umieszczone w serwisie Translatica.pl pochodzą z Bazy danych DGT-TM, która jest wyłączną własnością Komisji Europejskiej i została udostępniona bezpłatnie i bez ograniczeń terytorialnych. Data dostępu do bazy 02.09.2019. Dokładne informacje nt. pochodzenia źródła tłumaczenia oraz daty powstania dokumentu w bazie DGT-TM zostały umieszczone pod poszczególnymi cytatami wraz z aktywnym odnośnikiem do oryginalnego dokumentu z bazy.
 
Lista cytatów w języku polskim i angielskim zawierająca frazę: a więc
Nie następuje sedymentacja,
a więc
nie ma zwrotu osadu.

No settlement occurs
and hence
there is no sludge return.
Nie następuje sedymentacja,
a więc
nie ma zwrotu osadu.

No settlement occurs
and hence
there is no sludge return.

Koncentracja nie osiąga progu obrotów określonych w art. 1 rozporządzenia w sprawie połączeń,
a więc
nie ma wymiaru wspólnotowego.

The concentration does not meet the turnover thresholds in Article 1 of the Merger Regulation
and so
it does not have
a
Community dimension.
Koncentracja nie osiąga progu obrotów określonych w art. 1 rozporządzenia w sprawie połączeń,
a więc
nie ma wymiaru wspólnotowego.

The concentration does not meet the turnover thresholds in Article 1 of the Merger Regulation
and so
it does not have
a
Community dimension.

...gazu oraz koszt jego dostawy do wnioskodawcy wykorzystane do porównania są kosztami szacunkowymi,
a więc
nie kosztami rzeczywistymi ponoszonym w trakcie ODP.

...cost of the delivery of the gas to the applicant used for the comparison were estimated costs and
thus
not actual costs incurred during the RIP.
Po pierwsze należy zwrócić uwagę, że jak samo opracowanie wskazuje, koszty gazu oraz koszt jego dostawy do wnioskodawcy wykorzystane do porównania są kosztami szacunkowymi,
a więc
nie kosztami rzeczywistymi ponoszonym w trakcie ODP.

It should first be noted that, as the study itself sets out, the costs of gas as well as the cost of the delivery of the gas to the applicant used for the comparison were estimated costs and
thus
not actual costs incurred during the RIP.

...spełniał zatem trzeciego kryterium określonego w art. 1 ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 1212/2005,
a więc
jego wniosek o SNPE został odrzucony.

...did not fulfil the third criterion set out in Article 1(4) of Regulation (EC) No 1212/2005,
and
its request for NEPT was
therefore
rejected.
Producent ten nie spełniał zatem trzeciego kryterium określonego w art. 1 ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 1212/2005,
a więc
jego wniosek o SNPE został odrzucony.

Therefore, this producer did not fulfil the third criterion set out in Article 1(4) of Regulation (EC) No 1212/2005,
and
its request for NEPT was
therefore
rejected.

...spełniającym pierwsze kryterium ustanowione w art. 1 ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 397/2004,
a więc
jego wniosek o traktowanie jak nowego producenta eksportującego (NEPT) musiał zostać odrzucon

It was therefore impossible to establish whether indeed this company was
a
new exporting producer fulfilling the first criterion set out in Article 1(4) of Regulation (EC) No 397/2004,
and
its...
Nie było zatem możliwe ustalenie, czy przedsiębiorstwo to istotnie było nowym producentem eksportującym spełniającym pierwsze kryterium ustanowione w art. 1 ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 397/2004,
a więc
jego wniosek o traktowanie jak nowego producenta eksportującego (NEPT) musiał zostać odrzucony.

It was therefore impossible to establish whether indeed this company was
a
new exporting producer fulfilling the first criterion set out in Article 1(4) of Regulation (EC) No 397/2004,
and
its request for NEPT had
therefore
to be rejected.

...jak określa trzecie kryterium ustanowione w art. 1 ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 397/2004,
a więc
jego wniosek o traktowanie jak nowego producenta eksportującego (NEPT) musiał zostać odrzucon

...after the IP as set out in the third criterion in Article 1(4) of Regulation (EC) No 397/2004,
and
its request for NEPT had
therefore
to be rejected.
Nie było zatem możliwe ustalenie z pewnością, czy przedsiębiorstwo dokonywało wywozu produktu objętego postępowaniem po okresie objętym dochodzeniem, jak określa trzecie kryterium ustanowione w art. 1 ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 397/2004,
a więc
jego wniosek o traktowanie jak nowego producenta eksportującego (NEPT) musiał zostać odrzucony.

Therefore, it could not be established with certainty whether this company had exported the product concerned after the IP as set out in the third criterion in Article 1(4) of Regulation (EC) No 397/2004,
and
its request for NEPT had
therefore
to be rejected.

...te spełniały kryteria ustanowione w art. 1 ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 397/2004,
a więc
ich wniosek musiał zostać odrzucony.

...these companies fulfilled the criteria set out in Article 1(4) of Regulation (EC) No 397/2004,
and
their request had to be rejected.
Nie było zatem możliwe ustalenie, czy przedsiębiorstwa te spełniały kryteria ustanowione w art. 1 ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 397/2004,
a więc
ich wniosek musiał zostać odrzucony.

It was therefore not possible to verify whether these companies fulfilled the criteria set out in Article 1(4) of Regulation (EC) No 397/2004,
and
their request had to be rejected.

...przedsiębiorstwa te spełniały kryteria określone w art. 1 ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 397/2004,
a więc
ich wniosek musiał zostać odrzucony.

...these companies fulfilled the criteria set out in Article 1(4) of Regulation (EC) No 397/2004
and
their request had to be rejected.
Nie było zatem możliwe ustalenie, czy przedsiębiorstwa te spełniały kryteria określone w art. 1 ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 397/2004,
a więc
ich wniosek musiał zostać odrzucony.

It was therefore not possible to verify whether these companies fulfilled the criteria set out in Article 1(4) of Regulation (EC) No 397/2004
and
their request had to be rejected.

...przedsiębiorstwa te spełniają kryteria określone w art. 1 ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 1212/2005,
a więc
ich wnioski musiały zostać odrzucone.

...these companies fulfilled the criteria set out in Article 1(4) of Regulation (EC) No 1212/2005
and
their request had to be rejected.
Nie było zatem możliwe ustalenie, czy przedsiębiorstwa te spełniają kryteria określone w art. 1 ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 1212/2005,
a więc
ich wnioski musiały zostać odrzucone.

It was therefore not possible to verify whether these companies fulfilled the criteria set out in Article 1(4) of Regulation (EC) No 1212/2005
and
their request had to be rejected.

...odpadów, mieszanie odpadów z innymi strumieniami odpadów, legalny lub nielegalne składowanie –
a więc
nie przyczyniałyby się do wzrostu dochodów AVR Nuts.

Raising the fees was not
a
feasible
and
realistic option under normal market conditions since more waste would be exported, mixed into other waste streams or disposed of legally or illegally,
and...
Wyższe taryfy w normalnej sytuacji rynkowej byłyby opcją nie do zrealizowania, ponieważ spowodowałyby wywóz większej ilości odpadów, mieszanie odpadów z innymi strumieniami odpadów, legalny lub nielegalne składowanie –
a więc
nie przyczyniałyby się do wzrostu dochodów AVR Nuts.

Raising the fees was not
a
feasible
and
realistic option under normal market conditions since more waste would be exported, mixed into other waste streams or disposed of legally or illegally,
and this
would not
therefore
increase AVR Nuts’ revenues.

...uczestniczyły w projekcie początkowym Centro Carni Sud, którego realizacja nie została zakończona,
a więc
nie został on zakwalifikowany do finansowania.

...and Val di Cesola were part of the original project Centro Carni Sud, that was not completed and
therefore
not admitted to financing.
GEA i Val di Cesola uczestniczyły w projekcie początkowym Centro Carni Sud, którego realizacja nie została zakończona,
a więc
nie został on zakwalifikowany do finansowania.

Gea and Val di Cesola were part of the original project Centro Carni Sud, that was not completed and
therefore
not admitted to financing.

...rzeczywistego zużycia i zapasów (tj. załącznik 18) nie zostały przesłane właściwym organom,
a więc
nie zostały skontrolowane przez rząd Indii.

...consumption and stock registers (i.e. Appendix 18) were not sent to the relevant authorities and
hence
not controlled by GOI.
W odniesieniu do zezwoleń zaliczkowych wydanych przed dniem 13 maja 2005 r. potrzebne rejestry rzeczywistego zużycia i zapasów (tj. załącznik 18) nie zostały przesłane właściwym organom,
a więc
nie zostały skontrolowane przez rząd Indii.

For Advance Licences issued before 13 May 2005 the necessary actual consumption and stock registers (i.e. Appendix 18) were not sent to the relevant authorities and
hence
not controlled by GOI.

...marża zysku wynosząca 12 % nie może zostać osiągnięta, zatem wartość ta jest zbyt wysoka,
a więc
nie powinna być brana pod uwagę.

...alleged that the profit margin of 12 % was not achieved under normal conditions of competition
and
, therefore, excessive. It should
consequently
not be considered.
Ten sam producent eksportujący utrzymywał, w warunkach uczciwej konkurencji marża zysku wynosząca 12 % nie może zostać osiągnięta, zatem wartość ta jest zbyt wysoka,
a więc
nie powinna być brana pod uwagę.

The same exporting producer alleged that the profit margin of 12 % was not achieved under normal conditions of competition
and
, therefore, excessive. It should
consequently
not be considered.

...KMPS i pozostałe trzy rodzaje produktu mają odmienne właściwości chemiczne i zastosowania końcowe,
a więc
nie powinny być uznawane za pojedynczy produkt.

...it should be noted that in none of these investigations was KMPS expressively excluded, i.
e
. there are no findings which would have established that KMPS and the other three product types ha
Co się tyczy ustaleń dotyczących produktu objętego postępowaniem dokonanych w ramach dochodzeń wspomnianych wyżej w motywie 10, należy zauważyć, że z żadnego z tych dochodzeń KMPS nie był jednoznacznie wyłączony, to znaczy nie ustalono, że KMPS i pozostałe trzy rodzaje produktu mają odmienne właściwości chemiczne i zastosowania końcowe,
a więc
nie powinny być uznawane za pojedynczy produkt.

As far as the findings with regard to the product concerned in the investigations mentioned in recital 10 are concerned, it should be noted that in none of these investigations was KMPS expressively excluded, i.
e
. there are no findings which would have established that KMPS and the other three product types had different chemical characteristics and end uses and should
therefore
not be considered as one single product.

...przedłożone przez przedsiębiorstwo na poparcie wniosku są w dużej mierze oparte na szacunkach,
a więc
nie przedstawiają dokładniejszych i bardziej reprezentatywnych danych dotyczących kosztów niż

...the individual transaction cost sheets submitted by the company in support of their claim are to
a
large extent based on estimations and
therefore
fail to represent more accurate and representative
Należy także zaznaczyć, że zestawienia indywidualnych kosztów transakcji przedłożone przez przedsiębiorstwo na poparcie wniosku są w dużej mierze oparte na szacunkach,
a więc
nie przedstawiają dokładniejszych i bardziej reprezentatywnych danych dotyczących kosztów niż dane pierwotnie zgłoszone przez przedsiębiorstwo i zweryfikowane na miejscu.

It should also be noted that the individual transaction cost sheets submitted by the company in support of their claim are to
a
large extent based on estimations and
therefore
fail to represent more accurate and representative costs data than the ones initially reported by the company and verified on spot.

...mógł mieć prawo uznać, że przedmiotowa pomoc państwa jest w dalszym ciągu pomocą istniejącą,
a więc
nie stała się pomocą nową.

Accordingly, although there is
a
principle according to which economic operators may not, in general, rely on the principle of the protection of legitimate expectations as far as concerns unlawful...
Dlatego też, mimo istnienia zasady, zgodnie z którą beneficjenci nie mogą na ogół powoływać się na zasadę uzasadnionego oczekiwania w przypadku pomocy państwa przyznanych bezprawnie, Komisja zauważa, że w analizowanym przypadku do momentu opublikowania w dniu 11 listopada 2005 r. zawiadomienia o podjęciu właściwych środków ostrożny i przezorny podmiot gospodarczy mógł mieć prawo uznać, że przedmiotowa pomoc państwa jest w dalszym ciągu pomocą istniejącą,
a więc
nie stała się pomocą nową.

Accordingly, although there is
a
principle according to which economic operators may not, in general, rely on the principle of the protection of legitimate expectations as far as concerns unlawful State aid, the Commission notes that, in the present case, until the publication of the notice of acceptance of the appropriate measures, on 11 November 2005,
a
circumspect and prudent economic operator could properly be entitled to consider that the State aid in question
was
still an existing scheme and it had not
therefore
become
a
new aid scheme.

Produkt taki nie jest zatem chłodziarko-zamrażarką,
a więc
nie spełnia definicji produktu objętego postępowaniem.

Therefore, this product is not
a
combined refrigerator-freezer
and
it,
consequently
, does not fall within the product definition.
Produkt taki nie jest zatem chłodziarko-zamrażarką,
a więc
nie spełnia definicji produktu objętego postępowaniem.

Therefore, this product is not
a
combined refrigerator-freezer
and
it,
consequently
, does not fall within the product definition.

...w spółce AZ Servizi odzwierciedla postawę świadomego inwestora działającego w gospodarce rynkowej,
a więc
nie nosi znamion pomocy państwa.

The €216 million investment by Fintecna in AZ Servizi
is therefore
tantamount to the action of an informed investor operating in
a
market economy
and so
does not constitute State aid.
Inwestycja w wysokości 216 mln EUR ze strony Fintecna w spółce AZ Servizi odzwierciedla postawę świadomego inwestora działającego w gospodarce rynkowej,
a więc
nie nosi znamion pomocy państwa.

The €216 million investment by Fintecna in AZ Servizi
is therefore
tantamount to the action of an informed investor operating in
a
market economy
and so
does not constitute State aid.

...w jaki sposób pomoc szkoleniowa poprawi i podniesie poziom umiejętności pracowników spółki,
a więc
ich zdolność wykorzystania umiejętności zawodowych w odpowiedzi na nowe wyzwania rynku.

...details all activities covered by general and specific training and indicated how the training aid
would
improve and update the skill levels of the company's workforce and
thus
its employability...
Dalej szczegółowo wyjaśniły one wszystkie działania w ramach szkolenia ogólnego i szczególnego i podały, w jaki sposób pomoc szkoleniowa poprawi i podniesie poziom umiejętności pracowników spółki,
a więc
ich zdolność wykorzystania umiejętności zawodowych w odpowiedzi na nowe wyzwania rynku.

Moreover, they explained in details all activities covered by general and specific training and indicated how the training aid
would
improve and update the skill levels of the company's workforce and
thus
its employability in the light of the new challenges of the market.

...tej pomocy względem łącznej kwoty kosztów kwalifikowanych wynosi około 9 % (1198351597 ITL),
a więc
nie przekracza dopuszczonej przez Komisję intensywności pomocy, zgodnie z tym, jak podano pow

...grant equivalent of this contribution on the overall eligible costs is around 9 % (ITL 1198351597)
and therefore
did not exceed the Commission aid rates, as specified above.
Ekwiwalent dotacji brutto tej pomocy względem łącznej kwoty kosztów kwalifikowanych wynosi około 9 % (1198351597 ITL),
a więc
nie przekracza dopuszczonej przez Komisję intensywności pomocy, zgodnie z tym, jak podano powyżej.

The gross grant equivalent of this contribution on the overall eligible costs is around 9 % (ITL 1198351597)
and therefore
did not exceed the Commission aid rates, as specified above.

Lista haseł polskich
Lista haseł angielskich
Lista haseł niemieckich
Lista haseł włoskich
Lista haseł rosyjskich